25 Mart 2008 Salı

Kimdir Halk?

Su anda NTV'de "Neden" programini izliyorum. Ekrem Dumanli programin basindan beri "halk" diye bir analiz birimi kullaniyor ve butun argumanlarini da bu "halk" ve o halkin "algilamalari" uzerinden mesrulastirmaya calisiyor.

Merak ediyorum, kim oluyor bu halk? Her argumani mesrulastirmada istenilen yere cekilebiliyor. Dumanli'nin zihnindeki halk neden boyle tek parca ve hep birlikte dusunuyor? Boyle birseyin olabilmesi mumkun mu? Kanaatimce, Dumanli'nin ifade ettiginin aksine, toplumsal alanla ilgili analizler yaparken belirli sosyo-ekonomik ve ideolojik gruplara mensup sosyal siniflardan bahsedebiliriz diye dusunuyorum. Yoksa, bu tur ayri sosyal siniflarin ustunde, "halk" diye genel, ortak, herkesi icine alan bir analiz birimi yoktur.

1 yorum:

Onur Muftugil dedi ki...

Merhaba Feyzullah,
Benim blogumdaki yazima yaptigin yoruma yeni cevap verebildim. Ben de senin bloguna iade-i ziyaret yapmak istedim. Evet bu "halk" "millet" kelimeleri nedense hep boyle yekpare bir butun olarak kullaniliyor. Halbuki bunun icinde farkli farkli bireyler, cemaatler, siniflar ve cikar gruplari var. Oyle gorunuyor ki hep boyle "halk" "millet" demeye devam edersek Turk toplumunu anlamakta o kadar geri kalacagiz. Saygilarimla,
Onur