5 Mayıs 2008 Pazartesi

Tarja'lar ve Bye-Bye...

Bazı insanlar geçmişleriyle yaşayamazlar. Geçmişin izleri, hatıraları, anıları, kişileri, kurumları, yaşanmışlıkları onlara ağır gelir. Onları unutmak, silmek, atmak ve, sanki mümkünmüş gibi, tekrardan ve sıfırdan başlamak isterler. Zihinlerini, hafızalarını temizlemek isterler. Unutarak rahatlayacaklarını düşünürler. Unutmak isterler, geçmişi temizlemek isterler, çünkü orada yanlış, kötü, hatalı yaptıklarını düşünürler. Buna inanırlar. Geçmişe günah & sevap ikileminde bakarlar; hayata da öyle. O yüzden unutmak isterler, af dilenmek ve günahlardan arınmış, hatalardan temizlenmiş bir şekilde yeni maceralarda yol almak ve yaşamak isterler. Aslında herkes gibi onlar da mutlu olmak isterler. Ama mutluluğu, geçmişlerini silmeye, unutmaya çalışarak, bir zamanlar önem verdikleri, değer verdikleri şeyleri, kişileri, kurumları, yaşanmışlıkları değersizleştirmeye çalışarak bulmaya çalışırlar. Yanılırlar. Değersizleştirdikleri aslında kendileri olurlar da, bunun farkına ne yazık ki varamazlar.

Nightwish'in aşağıdaki şarkıyı, gruptan ayrılan Tarja'ya ithafen yazdığı söylenir. Ben de şarkıyı bütün Tarja'lara ithaf etmek istedim. :)

5 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

unutmaya çalışmak da hatırlamak değil midir :P

Feyzullah dedi ki...

Evet, hatırlamaktır; ama tabiri caizse zurnanın zırt dediği yer de tam orasıdır... Yani fark, bazılarının geçmişte yaşananlara, onları unutabilmek için bakması, bazılarının ise unutmaya çalışmayıp, kolaycılığı denemeyip, onlarla birlikte ve onları kendilerine katarak yaşamaya çalışmasıdır. Acizane görüşüm... :)

NOT: Bu arada bizim haşmetli, bilge devletimizin, süper mahkemeleri youtube'a eriişimi yine kısıtlamışlar. Dolayısıyla koyduğum şarkıyı da dinleyememişsindir. Bir süre yine bekleriz. O zaman şarkımızı da dinlersiniz inşallah! :) (Bu olmadı, bir daha bekleriz; çaya bekleriz gibi oldu, ama olsun! :) )

Onur Muftugil dedi ki...

Feyzullah merhaba,
Bu yorumlarin bana Eternal Sunshine of the Spotless Mind filmini hatirlatti. Izledin mi o filmi?

Feyzullah dedi ki...

Merhaba Onur,

Evet, o filmi biliyorum. Internetten indirip biraz izlemeye de baslamistim, fakat 15-20 dakikasindan fazlasini izleyemedim. Biraz da indirdigim cekimin kalitesizliginden olsa gerek, cok karanlik ve kasvetli bir film gibiydi. Izleyemedim. Ama bu hafiza sildirme islemlerini falan biliyorum.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Süssüz mü geldi kekim size:)) Gayet süslü bi kek bi kere o:))

Bu arada sözümü unutmuş değilim ama bir türlü nasip olmadı.
Daha buralarda mısınız?